تولید محتوا

مگر میشود این جمله معروف را نشنیده باشید، ولی ایا هر محتوایی پادشاه است؟چه محتوایی برای کاربر میتواند ارزشمند باشد؟

رسیدن به جواب این سوالات میتواند به ما کمک کند تا محتوایی ارزشمند و سود آور تولید کنیم.آنچه را در ادامه میخوانید میتواند به شما در تولید محتوای سبز، مورد پسند گوگل و خواننده پسند کمک کند.

تولید محتوا چیست ؟

برای رسیدن به اهداف تایین شده هر کسب و کاری خلق محتوا در یک فریم مشخص و انتشار آن در یک کانال خاص را، تولید محتوا می نامند.البته تعاریف زیادی از تولید محتوا وجود دارد و مطلبی که به آن اشاره کردیم میتواند توضیح کوتاهی از مقوله بسیار مهم تولید محتوا باشد.

در سال 1375 شمسی بیل گیتس از تاثیر مهم تولید محتوا نوشت و آن را پادشاه نامید و در حال حاظر که در سال 1401 شمسی هستیم باز هم نمیتوان از اهمیت تولید محتوا به راحتی گذر کرد.مظور از تولید محتوا این است که ما با بررسی نیاز کاربران برا ی کسب اطلاعات در مورد موضوعات مختلف ، آنها را به سمت خرید محصول و یا استفاده از خدمات ما سوق دهیم.

ویژگی های محتوای ارزشمند:

 توجه اشته باشید، محتوایی که تولید میکنید باید یکی از این ویژگی ها را داشته باشد.

بنر-تولید-محتوا

هر انچه را در دنیای اینترنت میبینید یک محتوای دیجیتال است. اینستاگرام، فیلم های آپارات، پست های تلگرام و یوتیوب میتواند یک محتوای آموزشی و یا کمکی باشد.اما باید به تفاوت بزرگ تولید محتوای معمولی و تولید محتوا در بازاریابی محتوا که از زیر دسته های دیجیتال مارکتینگ است اشاره کنیم.

این مدل از تولید محتوا با برنامه ریزی و تدوین استراتژی همراه است زیرا هدف از تولید محتوا در دیجیتال مارکتگینگ، فروش محصول ، ارائه خدمات و یا برند سازی است.و صرفا نمیتوان نوشتن 2000 کلمه در مورد مطلب خاص ، خودتان را کارشناس تولید محتوا بدانید.زیرا در بازاریابی محتوا فاکتور مهمی با نام استراتژی محتوا پنهان شده است و همه چیز برای رسیدن به هدف از پیش تعین شده انجام میشود.

تقویم-تولید-محتوا

چرا تولید محتوا مهم است؟

مشتریان و کاربران فقط دنبال خرید محصول نیستند،بلکه تشنه شنیدن قصه محصولات هستند،پس تولید محتوا بیشترین اهمیت را برای هر کسب کار اینترنتی دارد.در گذشته کسب و کارهایی با توان مالی بالا میتوانستند خیلی سریع پیشرفت کنند،اما امروزه به لطف اینترنت، قدرت مالی دیگر تنها راه رسیدن و عامل رشد و پیشرفت یک کسب و کار به حساب نمی اید..حالا در صفحات اینستاگرام و انواع شبکه های اجتماعی با تولید محتوای صحیح و اصولی با توجه به نیاز هر کسب و کار میتوانند حتی باعث پیشرفت و موفقیت یک کسب و کار خانگی بشوند.

ایجاد رابطه بین کاربر و سایت شما میتواند یکی از مزیت های تولید محتوای تاثیر گذار باشد. تولید محتوا مستمر با رعایت اصول سئو باعث ایجاد رابطه بین شما و کاربر میشود، در این حالت خواننده وادار میشود دوباره به ما سر بزند،و هرچه قدر این تداوم حضور بیشتر شود ، بیشتر حس اعتماد شکل میگیرد و در نهایت منجر به استفاده از محصول و یا خدمات ما میشود.

محتوای ارزشمند یار و یاور سئو

وقتی محتوا نباشد سئو هم بی معنی است.تولید محتوا بر اساس اصول سئو به بهبود رتبه و افزایش نتایج جستجو ختم میشود.تولید محتوا بهترین ابزار برای ارتباط با مشتری راغب است.

گروه طراحی سایت وب ایزما در کنار پکیج های متفاوت تولید محتوا ،میتواند برای استفاده از خدمات سئو نیز پیشنهادات به صرفه و تاثیر گذاری را به شما ارائه بدهد.

برنامه ریزی و استراتژی محتوا:

بدون وجود برنامه ریزی نباید به تولید محتوا بپردازید، در غیر این صورت کاملا از هدف خود منحرف میشوید و احتمال این که به مشکل برخورد کنید زیاد است.انتخاب اهداف محتوا میتواند خیلی با اهمیت باشد. هدف بازاریابیتان باید همانند یک کمپین بازار یابی سنتی باشد.از همین رو قبل از شروع تولید محتوا هدف از تولید محتوا خود را در نظر داشته باشید.موضوع مهم دیگیر که میتواند به شما کمک کند ساختن یک استراتژی میباشد،به طور مثال باید بدانید با چه کسی صحبت میکنید و این احساس در او شکل بگیرد که محتوا شما به صورت اختصاصی فقط برای او ایجاد شده است.

شناخت انواع محتوا؟

این که بدانیم مخاطب ما کیست و به چه محتوایی علاقه  دارد و برای ان زمان صرف میکند میتواند به ما برای انتخاب محتوای مناسب کمک زیادی بکند.

مطالبی که در وبلاگ منتشر میشوند میتوانند جذاب و فریبنده باشد و برای این استفاده میشود که مخاطب از زمینه و نوع فعالیت شما اطلاعاتی بدست بیاورد. به طور مثال شما یک کارگاه تولید ظروف چوبی دارید و میخواهید مطالبی را در وبلاگ خود منتشر کنید.این محتوا میتواند اطلاعاتی از جمله چوب مصرف شده در تولیدات نحوه ساخت و یا مزیت های کسب و کار شما به نسبت رقبا باشد و کاربر را به استفاده از محصول شما ترغیب کند.بهترین محتوای تولید شده نباید از 700 تا 1000 کلمه بیشتر باشد. امکان دارد با طولانی شدن محتوا کاربر تمایلی به ادامه خواندن مطالب شما نداشته باشد

نوشته های طولانی معمولا برای اطلاع رسانی و اموزش استفاده میشوند و هیچ محدودیتی در تعداد کلمه وجود ندارد. زیرا این مطالب باید اموزنده باشد و تمام اطلاعات را در اختیار کاربر قرار بدهد.

در وب سایت خود نمیتوانید از تمام کلمات مربوط به کسب و کار خود استفاده کنید. یعنی استفاده از کلمات به این بستگی دارد که میخواهید محصول خود را چگونه معرفی کنید. اگر یک سایت با خدمات و محصولات بیشمار داشته باشید میباید مطالب خود را دسته بندی کنید.

برای تعریف خلاصه ای از محتوای اختصاصی، باید ان را فاقد کپی کاربدانیم به زبان ساده تر ان را خلق یک محتوای ارگانیک بدانیم.

برای تولید محتوای اختصاصی از کپی کردن یک مطلب خبری نیست و فقط با مطالعه، ترجمه و استفاده از منابع مرتبط با موضوع محتوا به نگارش در می اید.

تولید محتوای سفارشی از مواردی است که با رشد فعالیت کسب و کا ها در فضای مجازی و اینترنت هر روز پر رنگ تر میشود و قفلت از ان باعث حذف شما از بازار بزرگ رقابتی شکل گرفته در این فضا باشد.محتوای اختصاصی به حالت های مختلفی اجرا میشود که میتوان به محتوای متنی،ویدیو،پادکست،تصویرو…. اشاره کرد.

مجموعه ما در کنار تولید انواع محتوای اختصاصی میتواند به شما برای نگارش انواع محتوا به زبان  های مختلف از جمله انگلیسی و ترکی استانبولی کمک کند.برای اطلاع از تعرفه و نحوه همکاری با ما در تماس باشید.

تعرفه-پکیج-تولید-محتوا